Maslow Hiyerarşisi desem?

   

Evet, Nio uzun zamandır bloğuyla ilgilenmedi. Üzgünüm. Bu aralar kafam çok dağınık ve birden çok şeyi düşünüyorum. Bu da beynimde kocaman bir çöp yığını olmaktan başka bir işe yaramıyor. Sorumluluklarımı erteliyorum. Derslere gitmiyorum. Üzerimde bir isteksizlik ve boşvermişlik var. Sakamoto Desu Ga? animesinin 2. bölümünü çevirdikten sonra devamını getiremedim ona da bakmam lazım. Her şeyi aksatıyorum.
     Az önce güzel bir film olduğunu düşündüğüm Her (Aşk) filmini bitirdim. Konusu tam benlik. Aslında hepimizi ilgilendiriyor. Her zaman yalnız olduğumuzu düşünmedik mi? Dünyada milyarlarca insan olmasına rağmen.

     Baş karakter bir yapay zeka ile birlikte. Adamın yalnızlığını ve en nihayetinde bir insan olduğunu çok iyi bir şekilde vurgulamışlar. Bu bana kendimi hatırlatıyor. Ve biraz düşününce, neden insanların kendi kendilerine konuştuklarını da anlıyorum. Yalnızlığın Hiper Boyutu bu. 

     Kesinlikle yalnızız. Ne kadar iyi arkadaşlarımız ya da ailemiz olursa olsun. Yalnızlık Allah'a mahsus olsa da, yaratılış gereği hepimiz birbirimizden farklı olduğumuz için otomatik olarak yalnızız. Hiç bir şekilde tatmin olmayan varlıklarız. Artık Robot Çağı gelsin be! -diyor Nio.

      Sıkıcı bir konudan girdiğimin farkındayım. Her şeyden çabuk etkilenen bir insanım. Ama bu da benim özelliğim. Az önce pek de samimi olmadığım bir arkadaşım ile tartıştım. Bana, seninle uğraşamayacağım, dedi. Ben de, bunu yapmaya hiç bir zaman gücün yetmeyecek zaten dedim. Ve söylene söylene gidiverdi. Arkasından şöyle düşündüm. Gerçekten de insanlar beni sevmek zorunda değil. İşte konu başlığımı açmamın nedeni bu. Maslow hiyerarşisinin en üst noktası kendini gerçekleştirmektir. Peki kendini gerçekleştirmek nedir?

     Bana göre, hayatı yorumlayabilmek, kendin olmak, kendini sevip kabullenmek ve bu hayatı yüzünde bir gülümsemeyle bitirebilmeye çalışmak. Ben bunu başardığımı düşünüyorum. Mutluluk belki bir partide çılgınlar gibi eğlenmek, ya da çok sevdiğin birisiyle evlenmek, ya da şehir şehir dolaşmak olabilir. Ve ben, bunların hiç birini yapmadım. Fakat zihnimde, sizlerin yapabileceği her ne varsa deneyimleyip keşfettim. Bedenen olmasa da, gittiğiniz yerlerde bulundum. Hayal gücü sınırsızdır ve hayal ettiğim her şeyde ben, kendimi keşfettim. 

     Bu yüzden Maslow'un hiyerarşisini severim. Eğer sizde kendinizi gerçekleştirdiğinizi düşünüyorsanız, şu andan itibaren bu düşünceyi kafanızdan atın. Sizler hala bu aşamaya gelememişsiniz. Neden mi böyle söyledim? Çünkü şu anda bu yazıyı okuyup, doğruluğuna şahit oluyorsunuz. Kendini gerçekleştirmek, benim pozisyonumken siz okuyucu pozisyonundasınız. Bu kendini gerçekleştirmek değil. Kendini gerçekleştirmek, hayatınla, yaptıklarınla insanlara bir şey sunabilmek demektir. Hayatınla kitap olmak demektir. En önemlisi, bu kitabın yazarı siz olmalısınız.

      Neyse, felsefik konular bu kadar yeter :) Nio'yu sevmeye devam edin :) Ya da... siz bilirsiniz :) Ben hep buralarda olacağım :)

Yorumlar